12-17-2002, 08:51 PM
![[Image: hornet1.jpg]](http://www.bsdmotorcycledevelopments.co.uk/images/hornet1.jpg)
![[Image: hornet2.jpg]](http://www.bsdmotorcycledevelopments.co.uk/images/hornet2.jpg)
SPECIFICATIONS..
Engine : 1999 Honda Hornet. 1997 CBR600 cylinder head, ported, gas-flowed and skimmed.
CBR600 36mm carbs (Hornet 34mm), matched inlet tracts, BSD-modded jetting, K&N filter, stock cams, valves, pistons, rods and crank, full Arrow stainless/carbon exhaust system.
Transmission : Stock Hornet box, 14 tooth engine sprocket
(15 stock), stock final drive, 520 DID chain.
Chassis : .
Wheels and Tyres : Dymag three-spoke 3.50 x 17 front with Dunlop D207RR 120/70, 5.50 x 17 rear with 180/55.
Brakes : . Rear: stock apart from Goodridge lines.
Other bits : Spa digital clocks (speedo, tacho, oil, air temp, shift light) with memory facility, BSD perspex fly screen, stockheadlamp, standard seat unit with grabrail removed and mesh louvres, BSD crash bungs, carbon alternator cover, BSD belly pan.
Les aptitudes de la bête :
![[Image: graph.gif]](http://www.bsdmotorcycledevelopments.co.uk/images/graph.gif)
PS : C'est de unités anglaises, mais en gros, avec la prépa, ça donne du 7,4mkg de couple (au lieu des 6,3 stock) et les puissances sont données à la roue je pense, donc on arrive à 108cv moteur environ.
En gras, c'est ce que j'aime !

Si je devais garder le miens at vitam eternam, ça me dirai bien un truc comme ça...
C'est dans les vieux pots que l'on fait les meilleures ruptures

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